2015-11-13

KRITIKA | Szélsőségesen új világ

Adorjáni Panna a FÜGE és a Mentőcsónak produkciójáról, az Újvilágról (2015. október)


Sztarenki Dóra, Porogi Ádám, Kovács Lehel
fotó: Dömölky Dániel


Az Újvilág erénye, hogy mind a szélsőjobboldali radikalizmus, mind a baloldali szellemiségű liberalizmus ellentmondásait komplex és felkavaró módon mutatja meg. 

1999-ben járunk, a főszereplő a tizenhat éves Kata (Sztarenki Dóra), aki a szülei válása után édesanyjával (Szamosi Zsófia) az Újvilág lakóparkba költözik, egy félig panel, félig tégla tömbház kicsiny lakásába. Katát szabadelvűen nevelték fel értelmiségi szülei, akik egyébként sosem voltak házasok, édesanyja tehát ennek megfelelően nyitott és türelmes, amikor rögtön a beköltözés után becsenget a bomberdzsekis, mókás kiállású fiú, Robi (Kovács Lehel), és figyelmezteti őket, hogy ne hagyják a lépcsőházban a biciklijüket, majd az elkövetkező és egyre gyakoribb találkozásaik során egyre több kirekesztő és rasszista megjegyzést tesz.

Tovább a teljes kritikához >>>

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése